U bent hier

Ombudsdienst huisartsen

Algemeen

Kwaliteitszorg is één van de belangrijkste basispijlers van de beleidsvisie van AZ Maria Middelares. Daarom stelt dit ziekenhuis ook alles in het werk om huisartsen de best mogelijke dienstverlening aan te bieden.

Toch kan het mogelijk zijn dat u ondanks onze inspanningen niet tevreden bent.

Ter standaardisering van de feedback van alle samenwerkingsinitiatieven enerzijds en om de klachten van de huisartsen te centraliseren anderzijds werd een ombudsdienst voor de omnipracticus opgericht. Alle klachten en knelpunten kunnen hier snel en eenvoudig gemeld worden door de huisarts. De verantwoordelijke voor de ombudsdienst zal als ziekenhuisarts verbonden aan AZ Maria Middelares trachten uw klacht met de nodige aandacht en spoed te behandelen.

Uiteraard is er ook een parallelle ombudsdienst voor de patiënten zoals wettelijk voorzien in elk ziekenhuis (22/08/2002).

Hoe kunt u een klacht indienen?

Schriftelijk

U kunt het klachtenformulier invullen en bezorgen aan dr. Linda Temmerman, verantwoordelijke arts voor de ombudsdienst voor huisartsen:

  • Of afgeven aan de receptie interne geneeskunde campus Maria Middelares
  • Of opsturen via de post t.a.v. dr. Linda Temmerman.
  • Of E-mail. Let er in dit laatste geval wel op dat patiënten niet geïdentificeerd kunnen worden (wet op patiëntenrechten - wet op privacy).

U kunt dit klachtenformulier verkrijgen:

  • Aan het onthaal AZ Maria Middelares.
  • Via de website: meldingsformulier voor huisartsen.

Telefonisch

De klachten kunnen telefonisch gemeld worden op dinsdag en donderdag op tel. 09 246 78 01.

De procedure van de klachtenbehandeling

Wanneer u een klacht bij de ombudsdienst voor huisartsen indient, wordt deze klalcht geregistreerd en ontvangt u vervolgens een ontvangstbevestiging. De ombudsdienst voor huisartsen onderzoekt uw klacht, contacteert de nodige betrokkenen en stelt een actieplan op. Over de inhoud hiervan wordt u eveneens op de hoogte gebracht. De precieze behandelingstijd is afhankelijk van de aard van uw klacht en van de tijd die nodig is voor een onderzoek.